måndag 4 augusti 2008

Borta bra men Hemma Bäst!




Vårt hotell Luxor i Lasvegas Ovan Grand Canyon -->
Hej!

Nu är jag hemma för att stanna!


Efter en månad uppe hos Mormor och Morfar och 2 veckor i USA är jag nu hemma.


Ni kanske har läst mitt flummiga brev från San Francisco? Dom hade ju inte ÅÄÖ! Så det uppstod problem :/


Jag tänkte skriva lite om Resten av resan.


Efter San Francisco hyrde vi en Minivan(!) Och åkte till Carmell (By the sea) Där vi stannade en natt.Ett Absolut Snobb ställe! Efter det åkte vi vidare till San Luis Obispo där vi också stannade en natt. Där var vi på en marknad och shoppade. Det var där jag köpten min nya Ipod Nano. Förra tappade jag på bussen. Min Svarta 8 GB kostade 1284 kr där. För tillfället kostar den i sverige runt 1700.


Nästa stoppet Var Santa Barbara där vi stannade 4 nätter. Där baddade vi och solade.


Sen var det La! Där stannade vi inte och sov men vi såg Hollywood skylten körde förbi Beverly Hills och gick på Walk of Fame.


Nästa stopp var Needles mitt i öknen det var Så Varmt! Sen Var det Grand Canyon. Där alla Bergen som formats av floden ( Se bilden ovan) Där fick ja Solsting / Värmeslag inte kul! Sist på vår resa var Las vegas! Som bestod av Många sevärdheter som finns på andra ställen tex. Frihetsgudinnan, Eifeltornet, Brooklyn bridge m.fl.Hotellet vi bodde på var Enormt! (Se bilde ovan) Den hade också en svinx utanför hotellet. Hoppas bara på att Väskan som kom bort i Atlanta med bokstavligt talat nästan ALLA min kläder kommer snart!
Imorn ska vi äta middag hos Martin och Maud.
Hade Gött, Hej!

2 kommentarer:

chaaalle sa...

ahaha, seriöst, köpte du en ny ? xD
hahaha :)
klantigt att tappa bort den andra :P
och den kostar ju inte alls 1700 hära, den kostar ju nåt me 1500 beroende på vart man köper den ofc. (;
men hur äre me dej ? :D
saknar dej <3
/challe.

Agnes sa...

Heej!
Jo det är bra me mig det är väl bra me dig?? :)
Saknar dig me!! <3