måndag 22 september 2008

Fakta Text

Hej!

Mår inte så bra. Börjar bli sjuk men gick till skolan ändå.

Det är svenska och vi ska skriva en fakta text om en stad. Jag valde London.
Jag är inte så bra på fakta texter, det är ju liksom inte så kul tycker jag men jag klistrar in min så får ni läsa den och se vad ni tycker:


London
London är huvudstaden i Storbritannien.
Klimatet är desamma som i Sverige men det snöar inte lika mycket, kan hända att något lätt snöfall sveper över staden men inget mer.


HISTORIA
London grundades av romarna som då kallade staden för Londinium. År 1666 kom den stora branden som slukade en tredjedel av stadskärnan. Det tog över ett årtionde att bygga upp det som förstörts.
Christopher Wren hade ett nytt förslag om hur London kunde se ut. Hans förslag var inspirerat av Paris och gjorde London mycket mer rymligt, men bristen på pengar gjorde att det aldrig genomfördes.


Imorgon Fyller Miranda 13! Grattis i förskott! Undrar vilken tid...Vänta jag ska fråga henne, hon sitter ockå på mediateket.
Jag ''Miranda,vilken tid fyller du år? asså vilken tid på dan?''
Miranda ''På dan?''
Jag ''Aa''
Miranda ''Jag vet inte typ kl 3. (Sen sa hon något jag inte kommer ihåg)
Jag ''Ok'' Går till min plats.
Miranda ''Eller tre på natten!'' ropar hon efter mig.

Det där var ungefär vad vi sa. Skulle jag fråga henne skulle det nog låtit annorlunda, Ingen vet exakt, exakt vad vi sa...
lurigt... jag vet!

Obs... Pär sa att jag skulle skriva mer på min fakta text :( Orkar inte!

Hade Gött,Hej!

Inga kommentarer: