tisdag 30 september 2008

Sammanfattning (+ TeaterStudioJens)


Hej!
En liten resume om vad som hänt:

Lördags: Jag följde med Krillan, Anders, Ebba och Totte til Ingarö IP. Där hade Miranda match mot Bo. Det slutade 2-2!

Sedan åkte vi till dansen. kom lite sent men vi kom in i det ändå! :)

Efter dansen åkte vi till Mirandas Mormor. Hon hade en kompis hos sig. Vi pratade om krämer och handarbete!

När klockan var runt halv 5 mötte vi upp Fanny.
Därifrån åkte vi till T-centralen och gick in på lava.
Vi skulle se teaterStudioJens som hade en improvisations teater. Det var så jätte roligt!!!

Dom ska ha en till här i November och jag bara MÅSTE gå och se den!

Aldrig skrattat så mycket under en teater.

Sen satte sig Jag, Miranda och Fanny på en 474. Mirre klev av ovh blev hämtad medan jag och Fanny skulle hyra film. Klev av i centrum och hyrde film och köpte godis.

Sen när vi skulle hem skulle mamma möta oss, men då kom en buss så vi sprang och satte oss på den.

Fanny: Går den här till Piiiiiiiiiiiiiiip? (Nämner inte var vi bor)

BussChafför: Ehm...Jo... fast det är ju ny väg man kör....Jag vet inte riktigt hur man kör den.

Fanny: Men vi kan guida dig.

BussChafför: ´Gud va schysst!

Jag (ringer till pappa)´: Va...(!) Jaha men vi sitter på en buss här som går hem... Jaha.... ok, Kom Fanny dom väntar på oss med bilen!

Fanny lr Jag: Vi måste gå nu.

BussChafför: Men, va...? Skiter ni i mig nu? hur ska jag kunna hitta...?

Vi springer iväg och väntar på bilen.

Väl hos Fanny äter vi goooda hamburgare med klyftpotatis och morötter sedan ser vi på filmen och äter godis och dricker läsk. Vi ser på en annan film också.

När klockan är runt halv två tror jag går jag hem i sällskap med Fanny och Micke.

Går sen och lägger mig.

Söndag: Mins inte vad jag gjorde. Har helt glömt.

Onsdag: Idag efter skolan följde jag med Miranda och bytte hennes väska och hon köpte hårband och vantar. Sedan när hon åkte hem åkte jag och gjorde lite läxa förutom några punkter. Gick till PunktMedis och tog en lapp så jag kan skaffa ett nytt bibliotekskort. Det första blev ju stulet tillsammans med plånboken :(

Sen väntade jag i evigheter...Flera timmar... När klockan var 10 i 5 åkte jag till mammas jobb och sen gick vi till skolan och hade Utvecklingssamtal. Det gick bra:)

Och nu sitter jag här hemma och ska se Grays anatomy kl 9! :)

Dagens Tips!

Sköt om Naglarna!

Att gå runt med skit under naglarna är så snuskigt! Usch! Jag vet att jag inte är så bra på att hålla den regeln att sköta sina naglar men jag försöker verkligen!

Och bit snälla inte på dem! Det gör ingen glad!

Kramkram

Hade Gött,Hej!

2 kommentarer:

Mªilª sa...

Som hade en.....Vill veta!!

Mªilª sa...

Gud va kul, jag skulle också
vilja se en sån teater!