måndag 24 november 2008

Hälbulle

Hej!
3 DM snö ute!!
Idag började vi kl 13.00! Skööönt! Sov ut, sen åkte vi(Jag och Miranda) till skolan, vi hade 2 lektioner som samanlagt höll på i 2 timmar och 20 minuter. Sen var denna skoldag slut. Den blev väääldigt kort:D Lillebil,Alice och Hilda skulle följa med Miranda hem så vi var många på bussen:D
När jag kom hem övade jag lite på låtarna inför provet och på sångläxan.Sen var den dags för sång!
Hilda satt på samma buss som jag och när jag gick av vid centrum så åkte bussen vidare med Hilda som satt på. Då såg jag att bussen åkte till höger istället för vänster som den skulle åka för att komma till slussen! Jag hade inte mobilden med mig, vad skulle jag göra! Hilda satt på fel buss! Jag gick till Pressbyrån och frågade om jag fick låna en tellefon. Hon sa att det kostade 5 kr men jag hade bara 1 kr. Hon sa att jag fick låna tellefonen för 1 kr om jag pratade snabbt, så då ringde jag till Mirre, men hon var inte hemma så då pratade jag med Anders och han sa att han skulle säga till Mirre att Hilda satt på fel buss.

När jag kom hem från sången ville jag fråga Mirre, Alice och Lillebil hur det gick med Hilda. dem var vid pulka backen. Dem sa att hilda hade vart jätte duktig och bytt buss och tagit 474 till slussen. Hurra för Hilda! :)
jag stannade hos dem och åkte pulka:D
jag och mirre sa att vi skulle sjunga en sång på tre och kolla om vi sjöng samma, och det gjorde vi! E det inte coolt! Båda började sjunga på ''Hej, mitt vinterland!''
När jag kom hem åt jag och sen när ag ställde mig upp för att gå så märkte jag att det kändes konstigt att gå på den vänstra hälen... Och när jag kollade ner märkte jag att hela hälen var svullen!!Shit! svullnaden gick som tur ner framåt kvällen, puh!

Nu ska jag se på ''Boston Tee Party''

Hade Gött,Hej!

2 kommentarer:

Mªilª sa...

Haha, kul att sjunga samma sång!
Och vad läskigt med en svullnad...
men tur att den gick ner!

Miranda sa...

Vi är bäst! :)