fredag 14 november 2008

Larmet gick..

Hej!
Har inte vart inne på datan på ett tag som ni kanske har märkt.
Tänkte berätta lite om vad som hände för några dar sen.
Det var morgon, när vi kom in i klassrummet kände vi att det luktade rök...Sen gick brandalarmet. Alla sprang ut och jag hade bara ett linne och kjol och tights...SKIT kallt!
Det kom typ en ambulans,2 brandbilar, tre polisbilar och en polismotorcykel!
Det visade sig att Det hade börjat brinna på en toalett och någon hade stängt dörren.
Men allt gick ju bra tillslut :)

Det är som så att en manusförfattare, som har skrivit manus till rederiet och kvarteret skatan har kommit till vår skola. Hon ska lära 7,8 och 9 LD hur man skriver manus! Sen ska några i LD klasserna skriva ett teatermanus och sen i Maj någon gång ska LD klasserna spela upp den! Kul,kul!! :D
Hoppas bara det inte krockar med Teatern som ska vara på Gustavsbergteatern! Det gjorde det förra gången:( Fick åka fram och tillbaka från klassresan.

Imorn är det dans! :D

Läst på Tjuvlyssnat:
Två tjejer ~14 sitter och pratar om allt mellan himmel och jord.
Tjej 1: Vet du, man får välja vilka kläder man ska ha när man blir begraven.
Tjej 2: Får man? Jag skulle nog vilja ha mina Diesel-jeans och min Fjällrävenjacka.
Tjej 1: Ja, man måste ju ha något bekvämt men samtidigt snyggt.
Tjej 2: Tänk om man inte hinner välja innan man dör. Då kanske typ mamma väljer kläder till mig. Om hon valde typ manchesterbyxor och en Cubus-tröja så skulle jag döö!
HAHAH!
Nu ska jag fortsätta att städa!
Hade Gött,Hej!

3 kommentarer:

Mªilª sa...

Haha, precis som om det spelar nån roll vad man har på sig när man är död och ligger begraven....!

Agnes sa...

aa precis, hahah!

Miranda sa...

Haha, tööönts!