lördag 18 oktober 2008

Dans


Hej!
Idag har jag vart på dansen! Vilket är Sååååå kul!!!! Man blir verkligen Glad. När musiken går igång och man känner takten, man får liksom en kick!


Jag kanske inte har berättat att jag går och dansar Bugg? Fast det är inte bara Bugg. Idag körde vi bla. Salsa:)


En väldigt rolig sak vi gör på dansen är ''Dansstop''


Man dansar Bugg eller Jive eller någonting och när musiken stannar måste tjejen upp med ena benet så killen(Eller den som dansar kille) kan ta tag i det, och den som tar upp benet sist åker ut. Jätte kul är det!!


Om du inte dansar så börja med det! Du kanske har prövat på med en dans men inte tyckte den var kul, prova en annan då!! Det finns hundra tals danser att välja mellan. Jag lovar att det finns någon som passar just dig!


Det är bara att välja och vraka!Jag har förresten köpt nya dansskor!


Som ser ut så här:


Dem är jätte bra!



Dagens Tips!


Låtar som passar att Bugga till:



Rock Around The clock



Candy man

1 kommentar:

Mªilª sa...

Kul att du köpt nya dansskor!!